powrót
I. Rok Święty zwiastunem święta Chrystusa KrólaII. Nauka O Królowaniu Chrystusa III. Chrystus Jako Król W Piśmie Świętym IV. Chrystus Jako Król W Liturgii V. Fundamenty Królewskiej Godności Chrystusa VI. Trojaka Władza Panowania Chrystusa VII. Królestwo Chrystusa Jest Głównie Duchowe VIII. Dobrodziejstwa Królestwa Chrystusa IX. Powody Ustanowienia Święta Chrystusa Króla X. Święto Chrystusa Króla Jako Środek Zaradczy Przeciw Laicyzmowi XI. Przygotowania Do Ustanowienia Święta Chrystusa Króla XII. Rok Święty Najsposobniejszy Do Ustanowienia Święta Chrystusa Króla XIII. Ustanowienie Święta Chrystusa Króla XIV. Błogosławieństwa Święta Chrystusa Króla
|
Copyright (c) 2000 Fundacja Antyk. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Chrystus jako Król w liturgii Wskutek tej wspólnej nauki ksiąg świętych musiało zaiste wyniknąć, żeby Kościół katolicki, to królestwo Chrystusa na ziemi, mające się rozszerzyć na wszystkich ludzi i na wszystkie krainy, uwielbił sprawcę swego i założyciela, pomnażając oznaki swej czci w dorocznym cyklu świętej liturgii, jako Króla i Pana, i Króla królów. Zaiste Kościół tych oznak czci, wyrażających jedną i tę samą myśl, choć w pięknej różnorodności, używał tak w starej psalmodii i starożytnych księgach liturgicznych, jak i dziś używa w codziennie zanoszonych modłach publicznych przed Boży majestat i przy sprawowaniu niepokalanej ofiary; w tym zaś nieustannym wysławianiu Chrystusa Króla łatwo można zauważyć prześliczną harmonię między naszymi a wschodnimi obrzędami, także tym razem sprawdza się powiedzenie: modlitwa Kościoła jest prawidłem wiary. |
strona główna |